Verifică dacă ai scris un titlu bun prin 3 Pași Simpli

Titlul, click-ul și vânzarea

De cele mai multe ori atunci când ne promovăm în fața potențialilor clienți printr-o reclamă, avem o singură șansă. Titlul. Acesta face omul să dea click, sau să citească mai departe. Titlul este o bătălie crucială în bătălia pentru atenția celui care citește. Poți să scrii cel mai bun text în reclamă sau în pagina de vânzare, dacă titlul nu l-a convins să citească mai departe, ai pierdut războiul.

Știu că insistăm mult, în mod special noi cei de la copy cu titlurile, vă povestim despre ele, facem cursuri și venim cu exemple. Asta pentru că vrem să le acordăm importanța pe care o au.

În aceeași direcție m-am gândit că ar putea fi de ajutor și o metodă prin care să poți să verifici titlurile pe care le scrii și să vezi dacă este un titlu bun. Sigur, validarea finală vine odată cu click-ul și vânzarea.

Deci cum știi că ai scris un titlu bun?  

Cu siguranță ai pățit să fii pe grabă și să notezi ideea care tocmai ți-a venit în minte undeva, foarte pe scurt, ca să nu uiți. Și când faci asta încerci să îți notezi lucrurile care o să te ajute să îți amintești și să înțelegi ideea respectivă cât mai ușor.

Așa sunt titlurile bune. Nu sunt cu termeni simbolici și concepte abstracte, sunt pline cu informații. Titlurile pe care le scriem nu trebuie să apeleze doar la sufletul omului, să îl impresioneze, decât dacă vinzi cărți despre iubire (atunci fă-i sufletul muci), ci ar trebui să informativ, clar și concis, să se adreseze nevoii oamenilor de informație. Curiozitatea face omul să intre în detaliu și asta vrei de la clienții tăi.

Atenția omului e greu de captat și chiar mai greu de păstrat, așa că un titlu e tot ce ai de multe ori. Și după titlul ăla omul trebuie să știe despre ce e vorba, să îi dai informații care să îl facă curios, să vrea să intre în detaliu.

Cum faci un om sa citeasca 100, 1000 sau 10.000 de cuvinte?

Câștigându-l din aproape în aproape. Din titlu în primul paragraf, din primul paragraf în al doilea, și tot așa. Și dacă vrei să îi spui ceva nu ascunde informație de el, doar ofer-o treptat. Un titlu e cel mai scurt rezumat al ideii tale, fă-l din titlu să vrea mai mult!

Pe scurt, titlurile sunt informație condensată și esențială pentru înțelegerea inițială a unei idei.

Să zicem că ai o afacere, vinzi lubeniță. Dacă titlul reclamei tale este “Faimoasa verde”, poți să tot aștepți acei clienți. Pune informație! Tot ce consideri esențial ca omul să înțeleagă ce îi oferi, ce nevoie îi rezolvi, ce plăcere îi satisfaci și să îl faci să vrea să afle mai multe despre asta. Spune-i că vinzi ”Lubeniță Dulce de Gottlob culeasă Azi”. Oamenii vor să știe că e dulce, de unde e (că se știe că lubenița de nu știu unde e foarte bună) și că e proaspătă.

În final, vreau să îți las și un mod practic de a-ți evalua titlul, așa că mai jos ai câțiva pași de verificare prin care să îți treci titlul ca să îți dai seama dacă e un titlu bun.

1. Ține cont că vorbim despre oameni care poate văd pentru prima dată titlul reclamei tale. Nu știu nimic despre asta și sunt cu mintea în altă parte.

Din cuvintele pe care le-am pus în titlu înțelege despre ce produs este vorba, ce îi ofer, chiar dacă nu știe nimic despre asta?

2. Citește-l din nou.

Acum intreabă-te:

Titlul meu, îl face curios pe cel care citește? Vrea să afle mai multe despre asta?

3. Încearcă să pui titlul tău unui alt produs sau unei reclame la un alt produs.

Se potrivește titlul meu și unui alt produs? Dacă da, nu e un titlu foarte bun.

 

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Seba Ursuta
Seba Ursuta

Până relativ recent arhitect. Hobby-uri și interese grămadă, mor după poveștile bune și, pentru mine, partea cea mai faină la treaba de copywriter e că orice subiect nou, e o premisă pentru o poveste.

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara