Și tu comiți această eroare când e vorba de brandul tău?

O greșeală din ce în ce mai des întâlnită, chiar și în ariile de activitate specializate, este confuzia dintre „rebranding” și „brand refresh”. Mulți business owners spun că își doresc un „rebranding” pentru afacerea lor, când de fapt își doresc un logo nou sau o schimbare de imagine.

Pentru că m-am ciocnit de multe ori cu această eroare în jobul meu, am decis să explic, pe larg, diferențele între cele două noțiuni pentru a evita confuziile pe viitor.

Ce trebuie să știi despre business-ul tău

Online-ul e deja mediul nostru preferat de a vinde și cumpăra servicii și de a face research despre ceea ce cumpărăm. Când cumpărătorul vede produsul sau serviciul tău, trebuie să știe că e exact cel pe care îl caută și că investește banii corect. De aceea, jobul tău e să îi câștigi încrederea.

Cum faci asta cel mai bine? Îți creezi o imagine de actualitate, oferi ceva în plus față de concurență, îl cucerești prin calitate, oferte de fidelizare și campanii bine gândite.   

Să zicem că ești de ceva timp pe piață, dar simți că vânzările tale au luat-o puțin în jos. E clar: ai nevoie de niște schimbări de strategie și ești pregătit să le faci. Vei începe cu imaginea, ca să simtă clienții tăi o reală revenire, o reîmprospătare din partea ta. Să începem cu începutul. E important să definești cele două noțiuni, pentru a comunica nevoile tale celor care te vor ajuta în acest proces. Analizează statusul actual al afacerii tale și vezi ce e de făcut.  

Cum știi că ai nevoie de un brand refresh?

  • Trebuie să updatezi brandul mai vechi ca să placă publicului actual
  • Trebuie să îndeplinești cerințele pieței de azi
  • Trebuie să țină pasul cu ofertele tale

Dacă ești la cârma unui business de dimensiuni relativ mici, pentru că nu putem fi toți Sony, Pepsi sau Virgin Records, cel mai probabil ai nevoie de un refresh. Ia în considerare următoarele lucruri atunci când te sfătuiești cu specialiștii, pentru a le livra un mesaj cât mai corect:

  • Nu vrei să urmezi trenduri, doar de dragul de a schimba ceva. Trebuie să reții esența și valorile brandului tău. Încearcă să redefinești valorile de brand și mai axat pe nișa ta.
  • Creează mesaje clare și mult mai bine nișate.
  • Construiește cu ajutorul capitalului de care dispui și fă tot posibilul să rezonezi cu clienții tăi.
  • Nu uita de timpul alocat schimbării – lucrurile nu se întâmplă peste noapte. Trebuie să ai răbdare și să gândești fiecare pas. Pe scurt, fă din timp un aliat al tău.

4 cazuri în care ai nevoie de rebranding

Te gândeai să-ți schimbi logo-ul și 2-3 elemente pe pagina web plus un cover de Facebook. Greșit. Rebranding înseamnă, literalmente, să schimbi imaginea și profilul business-ului tău din cap până în picioare. Înseamnă că îi schimbi povestea și filosofia. Iată când ai nevoie de el:

  • Atunci când brandul tău nu mai e de actualitate, nu mai e eficient și nu mai atrage clienți
  • Atunci când s-a schimbat publicul tău țintă
  • Atunci când ți-ai schimbat business-ul fundamental
  • Atunci când firma ta e pe cale de a fuziona cu o alta sau când a fost cumpărată de un business major

Ce riscuri întâmpini?

  • Un rebranding făcut prost îți va îndepărta sau va induce clienții în eroare
  • Dacă nu e făcut bine, va încărca imaginea în loc să o simplifice
  • Angajații nu rezonează cu decizia sau strategia de rebranding

Ergo: un rebranding total e ca o operație plastică, o schimbare la față, nu e un simplu machiaj. E o transformare din temei, o identitate nouă – e nevoie de un mesaj cu totul nou, redefinirea valorilor de brand, un sistem vizual reinventat și un program de marketing care să-ți catapulteze cifra de afaceri. Dacă pornești pe drumul acesta, vei avea nevoie de mult capital pentru început, o minte deschisă pentru schimbare și pentru o viziune nouă, și de o echipă de oameni pregătiți. Un brand refresh e o reîmprospătare a imaginii, fără schimbări majore de direcție, de profil sau de nișă. Acum că știi toate acestea, te poți apuca de lucru. Succes!

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Ioana Bernaz

Copywriter. Condiment nou în salata de fructe Kiwi. Studiez, scriu şi creez cu drag texte şi nu numai. Îmi place să creionez branduri şi să le dau viaţă. O să afli de la mine cum să-ţi faci creativitatea practică, and many more.