Pokemon Go – un simplu joc sau începutul?

Pokemon Go – un simplu joc sau începutul?

Pokemoni, asta găsești peste tot pe internet în acest moment, fie că e vorba de YouTube, Facebook, Blog-uri sau alte platforme de content media.

Prima dată când am auzit de ideea aplicației îmi părea doar un alt joc care o să ocupe un loc in play/app store. După lansarea aplicației, la nici 24 de ore, jocul a fost descarcat de milioane de oameni. Asta mi-a atras atenția, iar ca un programator ce sunt, m-am întrebat cum e construită, cum se folosește de camera foto, giroscop și recunoașterea mediului pentru a poziționa pokemoni, ce hamsteri mutanți rulează acele servere care procesează un flux enorm de informație, cum au folosit api-ul google pentru a spawna pokemoni în locuri de interes și autopoziționa acele “gym-uri” și multe altele.

După câteva căutari am aflat informații interesante:

  • Niantic este firma care a produs aplicația Pokemon Go, original fiind o parte din Google, de unde se explică suportul uriaș și integrarea hărților Google la un nivel atât de mare. Și tot Niantic a produs Ingress, un joc video care era bazat tot pe locația jucătorilor, dar nu a devenit atât de popular;

Și nimic, nimic altceva, nici un detaliu tehnic, nici o informație care să-mi ofere clarificare la, „cum au făcut aia”. Dorind să scriu un articol mai tehnic, mi-am dat seama că impactul pe care îl are această aplicație este unul enorm, la nivel global. Mai jos am scris câteva lucruri foarte interesante pe care le-am găsit căutând in “poke-web“.

  • Cam așa arată Melbourne pe harta Pokemon:
  • Pokemon Go găzduiește mai multi useri activi decât Candy Crush (acesta fiind, până acum, cel mai utilizat joc din lumea telefoanelor inteligente);
  • Pokemon Go este instalat mai des decât Facebook sau Snapchat;

 

  • Probabil de când ai deschis acest articol, peste 25 de mii de oameni au deschis aplicația;
  • Jocul Pokemon Go este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mai mult decât WhatsApp sau Instagram;
  • Jocul are servere în mai mult de 50 de locații. Ele sunt monitorizate live și se poate verifica starea lor;
  • Firmele mari au inceput să interzică aplicația deoarece distrage atenția angajațiilor;
  • Mai mult decât atât, Pokemon Go a dus și la o creștere a vânzărilor de accesorii în SUA. AT&T, Radio Shack și Gamestop au reușit să comercializeze un număr din ce în ce mai mare de încărcătoare, acumulatoare externe și huse speciale în ultima perioadă, iar acum apelează la diverse metode pentru a atrage jucătorii în magazinele lor;
  • Deși aplicația se descarcă gratuit, aceasta generează din reclame venituri zilnice de 1,6 milioane de dolari, potrivit unor estimări făcute de firma specializată Sensor Tower;
  • În SUA foarte mulți psihologi au declarat că au pacienți care suferă de anxietate, depresie și lipsă de interacționare sunt ajutați de aplicație, deoarece modul de joc îi scoate din casă și îi incurajează să interacționeze cu ceilalați jucători.

Se pare că realitatea virtuală incepe să își arate și partea bună. Chiar dacă, la prima vedere, Pokemon Go pare un joc care provoacă dependență, se pare că nu este chiar așa de rău, ci are și efecte benefice. Eu unul aștept cu nerăbdare momentul în care realitatea virtuală nu va mai fi considerată ceva atât de „evil” și o să folosim această tehnologie pentru dezvoltarea în cât mai multe domenii.

 

Darius Opro

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Darius Opro
Darius Opro

Web Master. Detin o atitudine permanenta de copil, cel putin pana ajung in fata unei tastaturi.