Nu îți speria clienții cu reclamele, învață să folosești corect fiecare canal de comunicare

Acesta este un
articol de marketing
despre cum putem folosi
fiecare canal de comunicare
așa cum a fost gândit,
așa cum e folosit de
utilizatori.

Așa ar arăta prima frază din articol dacă l-ai citi direct de pe Facebook Messenger, în loc de browser. Ai putea citi un articol întreg în fereastra de chat?

Pare stupid exemplul, dar foarte mulți marketeri nu își adaptează materialul publicitar pentru mediul unde este consumat acesta.

Pe scurt, trebuie să înțelegi ce caută oamenii pe un canal de comunicare, de ce s-au agregat acolo… și doar apoi îți poți adapta mesajul astfel încât să nu fie deranjant.

IMPORTANT: dacă îți stresezi clienții, îi pierzi. Poți fi agresiv pe alocuri cu marketing-ul, dar dacă ești agresiv tot timpul oamenii nu vor mai vrea să audă de tine. Nu mai ești soluția problemelor lor, ci doar un alt element perturbator.

În spiritul celor scrise mai sus, voi lua câteva canale de comunicare și voi face o scurtă analiză pe fiecare.

 
1. FACEBOOK

1.1 Ce caută utilizatorii pe FB?

– Noutăți despre prieteni
– Artă
– Știri
– Umor/amuzament/glume
– Evenimente
– Variațiuni de conținut sexy (de multe ori devin virale materiale cu multă piele)
– Tutoriale / do it yourself / lucruri utile
– Entertainment (Muzică / scurt metraje etc.)
– Anunțuri
– Marketplace – vânzare de obiecte, chirii etc.

Facebook a devenit un agregator social, în funcție de ce pagini/oameni urmărim, pe baza unui algoritm misterios ni se servește conținut ”custom”.

1.2 Cum să te promovezi pe FB?

Reclama poate fi puțin mai lungă (de obicei 1-2 paragrafe, poate fi și mai lungă dacă e foarte interesantă și ai ceva interesant de spus).

Utilizatorii reci (care nu au auzit de tine) dau scroll constant prin postari și nu stau să citească romane. Fanii tăi te apreciază deja și îți vor da o șansă chiar și cu o postare mai lungă, deoarece deja au puțină încredere în tine.

Reclama trebuie să îndeplinească 3 condiții ca să fie bună:
– să fie relevantă pentru publicul țintă
– să respecte formatul FB, adică reclama ta să fie oarecum în aceeași notă cu restul conținutului pe care îl vede Lead-ul tău
– să fie coerentă cu restul conținutului pe care îl postezi pe pagina ta
Poți folosi CLIPURI, POZE, POSTĂRI CU LINK, POSTĂRI DOAR TEXT… cam orice. Dar să te asiguri că totul e în ton cu ce se întâmplă pe FB. Trebuie sa iti adaptezi tu continutul la mediul de comunicare și nu să forțezi.

1.3 Exemplul de față

Acesta este un articol pentru blogul Kiwi. Voi da un exemplu de ce aș face cu el pe fiecare canal de comunicare. Pe FB, publicul este fie CALD, fie interesat de marketing la modul general:

”Nu îți speria clienții cu reclamele, învață să folosești fiecare canal de comunicare corect!

Pe scurt, trebuie să înțelegi ce caută oamenii pe un canal de comunicare, de ce s-au agregat acolo… și doar apoi îți poți adapta mesajul astfel încât să nu fie deranjant.

IMPORTANT: dacă îți stresezi clienții, îi pierzi. Poți fi agresiv pe alocuri cu marketing-ul, dar dacă ești agresiv tot timpul oamenii nu vor mai vrea să audă de tine. Nu mai ești soluția problemelor lor, ci doar un alt element perturbator.

În spiritul celor scrise mai sus, voi lua câteva canale de comunicare și voi face o scurtă analiză pe fiecare.

Facebook, Messenger, Instagram, Youtube, Email, SMS

Click pe link-ul de mai jos pentru a citi tot articolul 🙂
↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ↓ ”

 

2. FB MESSENGER (și SMS)

Cu toții folosim mess-ul pentru a vorbi cu prieteni, colegi cunoștințe, neamuri. Trimitem poze, link-uri, locații, etc. E rapid și la îndemână.

Dacă tu trimiți mesaje comerciale pe Messenger, trebuie să o faci la fel cum comunică oamenii pe acest canal. Succint, concis, clar și valoros.

Nimeni nu intră pe mess pentru a vedea reclame și lumea nu le va citi dacă nu sunt importante și valoroase. Acest canal ar trebui folosit mult mai rar decât altele, deoarece este ”intrusive”. Majoritatea dintre noi citesc instantaneu mesajele și dacă tu tot trimiții reclame aceștia îți vor da block, deoarece vor crede că e un mesaj de la prieteni când de fapt este o reclamă.

2.1 Ce caută utilizatorii pe FB Messenger?

– dialog
– eficiență
– mesaje scurte
– viteză bună de răspuns

2.2 Cum să te promovezi pe FB Messenger?

Din punctul meu de vedere există 2 variante bune de mesaj comercial. (Sigur mai sunt și altele, voi scrie despre ele când le găsesc)

  •  Conținut gratuit
    Un link spre ceva important. Nimeni nu vrea să citească mult pe Mess, deci dacă vrei să oferi conținut gratuit trebuie doar să anunți omul ce este acel lucru și să atașezi un link. El va aprecia și va decide dacă îl interesează, dacă va citi pe loc sau mai târziu. Important este că nu se va simți deranjat.

 

  • Mesaje super importante
    Dacă brandul tău are o reducere semnificativă și mai e doar o zi în care clientul se poate folosi de ea, e în regulă să îi spui rapid și pe scurt despre ce est vorba. Dar mesajele super importante vin la 1-2 săptămâni, nu zilnic.

2.3 Exemplul de față

”Nu îți speria clienții cu reclamele, învață să folosești fiecare canal de comunicare corect!
Voi lua câteva canale de comunicare și voi face o scurtă analiză pe fiecare.

Facebook, Messenger, Instagram, Youtube, Email, SMS

Click pe link pentru a citi tot articolul :)”

 
3. INSTAGRAM

Instagram e despre imagini frumoase. Dacă poți oferi privitorilor ”eye candy”, adică imagini bine făcute, grafici interesante prin culoare, mesaj și compoziție care să delecteze ochiul, atunci se vor bucura să te vadă în newsfeed.

Poza face totul. Dacă nu ai vizualuri bestiale, mai bine nu îți pierzi timpul pe Instagram, deoarece vei deranja.

3.1 Ce caută utilizatorii pe Instagram?

– Imagini frumoase (artă, sexy, mâncare, peisaje, arhitectură, lifestyle, fitness etc.)
– Stories
3.2 Cum să te promovezi pe Instagram?

– Având imagini foarte foarte bune și text minimal. Pe Instagram o imagine e cât un milion de cuvinte
– Având stories engaging, cu care oamenii să rezoneze

3.3 Exemplul de față

”Nu îți speria clienții cu reclamele, învață să folosești fiecare canal de comunicare corect!”

 
4. EMAIL

Cu toții încă folosim mailul, dar nu citim tot ce primim. De multe ori avem conturi multiple, ca să nu fim ”spamați” cu reclame pe contul principal.

4.1 Ce caută utilizatorii pe Mail?

– Comunicare rapidă dar mai amplă
– Mesaje care să rămână arhivate (de la înțelegeri cu parteneri de afaceri la bilete de avion sau contracte cu diverși furnizori de servicii)
– Corespondență cu prieteni si familia

4.2 Cum să te promovezi pe Mail?

– content marketing
Oferi oamenilor conținut gratuit, de calitate pentru a câștiga încredere și eventual câte un link de cumpărare, pentru cei care vor mai mult.

– sales letter
Prezinți o ofertă specială – ATENȚIE! Nu poți face asta foarte des, deoarece vei deveni un element perturbator.

Dacă în general mailurile sunt simple, cu un mesaj clar și ușor de citit, atunci cele mai bune mesaje de email marketing sunt cele care vin de la o persoană reală, nu de la brand la modul general. Altfel discuți cu Ramona de la departamentul de marketing decât cu brandul în sine care e mai impersonal. Ca oameni suntem obișnuiți să interacționăm cu alți oameni, nu cu branduri sau afaceri.

4.3 Exemplul de față
”TITLU: Nu îți speria clienții cu reclamele, învață să folosești fiecare canal de comunicare corect!
Salut, eu sunt Cătălin, Senior Copywriter la Kiwi și am scris un articol pentru a ajuta oamenii să facă reclame mai relevante – ținând cont de locul unde apar aceste reclame.

O reclamă de Instagram trebuie să fie diferită de una Facebook sau de un mail de vânzări. Tu ca ”vânzător” trebuie să înțelegi cum funcționează fiecare canal de comunicare astfel încât să îți mulezi conținutul pe acesta.

Dacă respecți mediumul, reclamele tale vor fi mai apreciate și mai puțin deranjante pentru cei ce le văd.

Pe scurt, trebuie să înțelegi ce caută oamenii pe un canal de comunicare, de ce s-au agregat acolo… și doar apoi îți poți adapta mesajul astfel încât să nu fie deranjant.

IMPORTANT: dacă îți stresezi clienții, îi pierzi. Poți fi agresiv pe alocuri cu marketing-ul, dar dacă ești agresiv tot timpul oamenii nu vor mai vrea să audă de tine. Nu mai ești soluția problemelor lor, ci doar un alt element perturbator.

În spiritul celor scrise mai sus, voi lua câteva canale de comunicare și voi face o scurtă analiză pe fiecare.

Facebook, Messenger, Instagram, Youtube, Email, SMS

Citește articolul întreg aici: LINK

Cu drag,
Cătălin”

 

5. YOUTUBE

Aici nu sunt specialist, dar principiile de mai sus se aplică. Reclama trebuie să fie în ton cu conținutul site-ului.

5.1 Ce caută utilizatorii pe Youtube?

– Muzică
– Umor
– Tutoriale
– Artă
– Știri
– Divertisment
– etc.

Nici nu are rost să facem o listă aici, deoarece cam tot ce intră în categoria audio/video se găsește pe Youtube.

5.2 Cum să te promovezi pe Youtube?

Ai cam 2 variante mari și late:

– Content
Dacă produci conținut de calitate, din categoriile de mai sus, oamenii te vor urmări. Dacă la final le dai opțiunea de a cumpăra, unii dintre fanii tăi o vor face. Dar ”content is king” și trebuie să depui efort serios pentru a face conținut gratuit de calitate.

– Reclame
Acestea sunt de multe ori deranjante, deoarece nu prea poți sări peste ele, cel puțin nu din prima… de aceea trebuie să ai mare grijă să fie foarte bine targetate pe publicul tău țintă. Trebuie să fie relevante și să fie de calitate – să aducă ceva valoare de sine stătătoare.
De exemplu să fie frumoase vizual, să aibă muzică bună, să fie amuzante etc.
Concluzia este, sper eu, una simplă: le dai oamenilor exact ce caută, în felul acesta le vei câștiga încrederea și bunăvoința.

Trebuie să respecți fiecare canal de comunicare și să te întrebi întotdeauna: Oare publicul meu s-ar enerva dacă ar vedea reclama asta?

Răspunsul trebuie să fie ”nu prea”, altfel trebuie să îți regândești reclama.

Mulțumesc pentru clipa de atenție și sper că am acoperit bine subiectul. Dacă ai corecturi, sugestii sau critici, cu drag le citesc la comentarii.

Weekend fain,

Cătălin

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Cătălin Bocăeț
Cătălin Bocăeț

Senior Copywriter, scriu mult și citesc și mai mult. Am multe idei, le testez și apoi scriu articole cu rezultatele.

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara