Facebook Ads: Tipuri de audiențe disponibile pe Facebook

Dacă folosești deja Facebook Ads pentru promovarea afacerii tale știi că ai posibilitatea de a targeta publicul țintă in diverse moduri pe platformă.

Așadar, încep prin a-ți spune că există trei categorii mari de audiențe pe Facebook:

  • audiență personalizată;
  • audiență asemănătoare;
  • audiență salvată.

Ce este audiența personalizată?

Audiența personalizată este formată din persoane „care au o relație cu afacerea ta, indiferent dacă sunt clienți existenți sau doar persoane care au interacționat cu afacerea ta pe Facebook sau pe alte platforme” – definiția dată de Facebook.

Practic, este vorba despre audiențe calde, iar aici avem câteva subcategorii de audiențe:

  • audiență după fișier cu clienți – trebuie să încarci un fișier cu adrese de e-mail sau numere de telefon pentru a crea audiența;
  • audiență după traficul pe site-ul web – cu ajutorul Facebook pixel, poți să creezi audiențe cu persoanele care au intrat pe site-ul tău sau care au făcut anumite acțiuni;
  • audiență după activități în aplicație – poți să creezi o audiență cu persoanele care au deschis aplicația sau jocul tău sau care au realizat anumite acțiuni. Poți să alegi dintr-o listă, exact ce te interesează;
  • audiență după activitatea offline – Facebook îți permite să creezi o audiență cu persoanele care au interacționat cu afacerea ta în magazin, prin telefon sau prin canale offline;
  • audiență după interacțiuni – poți să creezi o audiență cu persoanele care au interacționat cu conținutul tău pe Facebook și Instagram. Ai la dispoziție mai multe variante: interacțiune cu pagina, vizualizări de video, interacțiuni pe Instagram etc.

Sunt 5 tipuri de audiențe personalizate, însă fiecare are mai multe opțiuni de targetare și ți le prezint pe toate în videoul de mai jos:

Audiențele personalizate sunt cele mai folosite audiențe pentru că aduc rezultate. De ce aduc rezultate? Pentru că îți permit să targetezi exact publicul care te interesează și nu trebuie să „ghicești” care este comportamentul online al potențialului client.

Cu ajutorul lor poți să ajungi direct la actualii clienți cu oferte noi sau la cei care sunt mai predispuși să facă o conversie pentru că deja te cunosc și au avut primul contact cu afacerea ta.

Printre ele sunt audiențe care se folosesc pentru campaniile de retargeting, campanii care de cele mai multe ori aduc super rezultate.

Ce este audiența asemănătoare?

Așa cum îi spune și numele este o audiență care se aseamănă cu audiențele tale personalizate. Trebuie să selectezi o audiență personalizată – audiență sursă – și Facebook îți creează o audiență cu persoane care au comportament, interese, trăsături similare cu cei din audiența sursă.

Poți să alegi dimensiunea audienței – de la 1% – 10% – însă trebuie să știi că este recomandat să creezi o audiență mai mică (1% – 3%) pentru că acolo se regăsesc cele mai multe persoane care au comportament similar pe Facebook cu cei din audiența sursă. Cu cât este mai mare, cu atât se reduce gradul de asemănare și se bazează pe indicatori care nu sunt la fel de relevanți.

Trebuie să știi și că audiența sursă poate să conțină cel puțin 100 de utilizatori (atenție!! asta nu înseamnă doar 100 de adrese de e-mail sau numere de telefon, pentru că este posibil să fi colectat adrese de e-mail de pe care nu sunt făcute conturi de Facebook). Însă, este recomandat ca audiența sursă să aibă peste 1000 de persoane pentru un rezultat cât mai bun. Aceasta audiență este una rece, fiind alcătuită, în principal, de persoane care încă nu știu despre afacerea ta și serviciile pe care le oferi.

Ce este audiența salvată?

Este o audiență realizată pe baza criteriilor detaliate. Te ajută să faci targetarea după anumite criterii:

  • locație – alege locațiile care te interesează (țară, județ, zonă, oraș etc);
  • vârstă – alege „intervalul” de vârstă care te interesează pentru promovarea serviciilor tale;
  • sex – poți să targetezi doar femei, doar bărbați sau ambele sexe, în funcție de serviciile promovate;
  • limbi – poți să creezi o audiență cu persoane care vorbesc anumite limbi care te interesează. Spre exemplu, realizezi o reclamă pentru turiștii din București, e clar că trebuie să alegi vorbitori de limba engleză;
  • criterii de țintire detaliate – poți să incluzi sau să excluzi persoane în funcție de comportamentul lor, interesele lor sau în funcție de datele demografice;
  • conexiuni – poți să incluzi sau să excluzi persoane în această audiență în funcție de interacțiunile cu pagina ta, aplicația ta sau evenimentele tale. Ai posibilitatatea de a include sau exclude și prietenii persoanelor care au interacționat cu pagina, aplicația sau evenimentul tău.

Ca și audiența asemănătoare, și audiența salvată este o audiență rece, fiind alcătuită, în general, de persoane care încă nu au informații despre afacerea ta și serviciile pe care le oferi.

Am spus în general pentru că poți să faci și audiență după Fanii Paginii, iar această audiență nu este una rece, pentru că este formată din persoane care au avut contact deja cu afacerea ta – au dat like paginii – au aflat că există și ce servicii oferă.

!IMPORTANT! Anumite audiențe personalizate și toate audiențele asemănătoare pot fi transferate între conturi de reclame. Audiențele pe bază de liste de clienți nu pot fi transferate. Înainte de reglementările GDPR puteau fi distribuite toate tipurile de audiențe personalizate, fără nicio excepție. Acum însă, regulile s-au schimbat și pentru protejarea datelor, acest tip de audiență nu mai poate fi transferată.

De asemenea, din Administrare Reclame – Bibliotecă de active – Audiențe, poți să vezi cum ți se suprapun audiențele, o informație importantă care îți poate fi de folos în momentul în care gândești targetarea campaniilor plătite.

Cum folosim audiențele?

Fiecare dintre cele trei categorii de audiențe au rolul lor în strategia de promovare plătită a afacerii tale.

Să spunem că ești chiar la început cu afacerea ta, nu ai o bază de date și nici trafic pe site-ul web, iar pagina de Facebook abia ai făcut-o. Cu ce începi?

Începi cu audiențele salvate. Creezi avatare pentru potențialii clienți și în funcție de asta conturezi și audiențele spre care vei trimite primele reclame pe Facebook.

După o perioadă de timp, vei avea suficiente date colectate, încât să poți crea audiențe personalizate – pe bază de Facebook pixel sau după interacțiunea de pe pagina de Facebook. Ulterior, le vei putea folosi pentru a face audiențe asemănătoare care îți vor fi de ajutor pentru adunarea de baze de date șamd.

Audiențele pe care le folosești în promovarea plătită pe Facebook sunt un factor important, chiar decisiv aș putea spune, în rezultatele pe care le ai. Așa că oferă-le atenția de care au nevoie. Studiază și testează până când descoperi ce funcționează mai bine pentru tine.

Până una alta, îți prezint câteva idei de targetare pe bază de audiențe personalizate.

Targetează foștii clienți cu oferte noi – Dacă au cumpărat de la tine înseamnă că deja au încredere în serviciile/produsele pe care le oferi, așa că va fi mai ușor să-i convigi. Nu lăsa această oportunitate să îți scape. Descarcă lista cu e-mailuri ale actualilor clienți și realizează o audiență personalizată cu ei. Poți face acest lucru și cu ajutorul Facebook pixel și a opțiunii de audiență după traficul web. Dacă ai o listă de clienți mai veche de jumătate de an, atunci folosește prima variantă, pentru că audiența pe bază de trafic web este dinamică și îi cuprinde doar pe cei care au cumpărat cu cel mult 180 de zile în urmă.

Targetează-i pe cei care au interacționat cu pagina ta de Facebook – fie că au comentat, au dat like, au urmărit un video sau au salvat o postare de pe pagina ta, aceste persoane sunt mai predispuse să îți ofere ceva în schimbul conținutului de valoare. Așa că, poți să folosești acest tip de audiență pentru a-ți crește baza de date – lista de e-mail – oferă-le un material gratuit în schimbul adresei de e-mail. Ei vor primi conținut valoros pentru ei, iar tu îți vei crește lista de e-mailuri.

Folosește pixelul Facebook pentru a-i targeta pe cei care nu au făcut conversia – Probabil că ai pățit și tu să intri pe un site, să petreci câteva minute acolo, după care să ieși și, ce să vezi, 2 minute mai târziu, să ai în newsfeed reclamă exact de la site-ul cu pricina. Sunt campaniile de retargeting si aduc rezultate pe măsură. Trebuie să le încerci. În funcție de evenimentele instalate pe site-ul tău poți să-i targetezi pe cei care au abandonat coșul, pe cei care au intrat pe anumite pagini, pe cei care au adăugat produse în wishlist etc. Este o opțiune super interesantă care merită studiată și pusă în aplicare.

Targetează-i pe cei care nu îți citesc e-mailurile – ai o promoție importantă și de scurtă durată însă e-mailurile tale nu sunt deschide de majoritatea dintre cei pe care îi ai în baza de date? Fă o listă doar cu cei care nu au fost activi în ultima perioadă (cei care nu au deschis un e-mail în ultima perioadă) și creează o audiență personalizată după ea. Audiența rezultată o poți folosi în campania promoției cu pricina. Atenție însă! Această campanie trebuie monitorizată constant pentru cp este posibil ca acele persoane să nu mai fie interesate de produsele/serviciile pe care le oferi.

Cam atât am avut să îți povestesc despre audiențe. Aș fi curioasă care a fost prima ta experiență cu audiențele pe Facebook? Ce tip de audiență ai creat și când le-ai descoperit pe celelalte? 😀

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Mihaela Ursu
Mihaela Ursu

PR & Social Media Executive la Kiwi. Ador cafeaua și nu reușesc să pornesc „motoarele” fără „licoarea magică”. Îmi place să descopăr și să învăț cât mai multe lucruri noi, mai ales dacă au legătură cu marketingul și social media. Așa că, te voi ține la curent cu tot ce „mișcă” și ce mi se pare interesant.

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara