Cum să testezi viteza de încărcare a unei pagini web

Salutare!

Ștefan mă numesc, iar în acest articol o să aflați cum să testați calitatea unei pagini web pe care tocmai ați primit-o de la web developerul angajat. Vă va ajuta să vă faceți o idee despre produsul pentru care ați plătit o sumă de bani. Let’s begin! 😀

Majoritatea clienților care apelează la serviciile unui web developer nu au idee cum pot verifica dacă au primit un produs de calitate, iar în cazul nostru prin calitate mă refer la viteza de încărcare a unei pagini.

În prezent contează tot mai mult viteza de încărcare, deoarece trăim în perioada telefoanelor inteligente și a tabletelor. Oamenii înclină tot mai mult să acceseze diverse site-uri de pe mobil sau tabletă, în defavoarea calculatorului personal. Procentajul accesărilor de pe mobil și tabletă este de 65% – 70%, iar de pe un calculator personal 30% – 35%.

Puterea de procesare a unui laptop sau PC pentru încărcarea site-ului este mult mai mare decât a unui telefon mobil sau tabletă, de aceea un site (ex. shop online) care nu este optimizat va rula destul de bine pe un PC, dar pe mobil se va încărca foarte greu și va duce la pierderea unor potențiali clienți.

Pentru a testa paginile cu o simplă căutare pe Google, poți găsi multiple motoare de testare printre care și „pingdom” pe care eu îl recomand și care poate fi accesat la adresa www.pingdom.com. Aici va trebui să accesați bara de navigație butonul Tools.

Mai departe la URL va trebui să adaugi adresa pagini pe care dorești să o testezi, iar la ”Test from” va trebui să selectezi locația cea mai apropiată de locația ta. START TEST !!! 😀

Veți primi un rezultat asemănător cu cel de mai jos, unde:

 

  • Performance grade: Reprezintă nota și calificativul paginii testate. Notele sunt de la 1 la 100, iar calificativul este primit în funcție de nota primită de la F (cel mai slab calificativ) la A (cel mai bun calificativ).
  • Load time: Timpul de încarcare a paginii.
  • Faster than: Arată că pagina este mai rapidă decât 71% dintre paginile testate cu acest tool.
  • Page size: Arată dimensiunea pagini respective.
  • Requests: NU ȘTIU :)) glumeam! Sunt date externe pe care pagina le solicită la încărcare (ex. poze, scripturi, fișierul CSS care ideal trebuie folosit doar 1 etc.). Cu cât sunt mai puține, cu atât este mai bine.

 

  • Tested from: Arată locația unde s-a efectuat testul.

 

  • Performance insights ne prezintă un raport detaliat al factorilor de care depinde viteza de încărcare a unei pagini. Fiecare factor primește un calificativ în funcție de modul în care se comportă raportat la viteza de încărcare. De asemenea acești factori pot fi studiați în detaliu dacă sunt accesați printr-un click. După ce i-am accesat putem vedea ce este în neregulă și automat putem căuta soluții pentru îmbunătățirea lor, acest tool furnizându-ne sfaturi pentru rezolvarea diverselor probleme.

În imaginea de mai sus ne este prezentat:

  1. Content size by content type: reprezintă dimensiunea acelei pagini împărțită pe diferite categorii în funcție de tipul datelor respective. În exemplul de față se observă că 65% din dimensiunea acelei pagini o reprezintă imaginile.
  2. Requests by content type: reprezintă totalitatea datelor externe pe care pagina le solicită la încărcare în funcție de tipul lor (ex. poze, scripturi, css etc.).
  3. Content size by domain: reprezintă dimensiunea acelei pagini împărțită pe diferite categorii în funcție de domeniul unde se afla localizate acele date.
  4. Requests by domain: – reprezintă totalitatea datelor externe pe care pagina le solicită la încărcare în funcție de domeniul unde sunt localizate în momentul solicitări.

Ultima parte a testului și anume secțiunea de File requests ne prezină în detaliu toate datele și fișierele solicitate de acea pagină, iar acestea pot fi sortate în funcție de diferite criterii.

Dragi prieteni, sper să vă fie cu folos acest articol. Pe data viitoare! 😀

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Ștefan Popa
Ștefan Popa

Junior front-end web developer. Îmi place să descopăr noutăți din domeniul IT și o să vă prezint cele mai noi știri din domeniu.