De ce un “Landing Page” este indispensabil în marketing

De ce un “Landing Page” este indispensabil în marketing

 

Orice om de marketing știe că următorul pas, odată ce munca grea de a aduce vizitatori pe site-ul tau a fost făcuta, este sa îi convertești în ‘leads’ pentru business-ul tău.

Cum faci asta? Prin Landing Pages.

Companiile care nu fac asta probabil au un departament de marketing care nu știe cum să le conceapă.

Dar importanța lor este prea critică pentru a nu li se acorda importanță.

CE ESTE UN LANDING PAGE

Să începem cu o definiție:

Un Landing Page este o pagină web care permite “capturarea” informațiilor vizitatorilor printr-un lead-capture form sau formular de conversie.

Un landing page bun va targeta o audiență particulară, cum ar fi traficul dintr-o campanie de mail care promovează spre exemplu un ebook sau vizitatori adunați printr-o campanie pay-per-click, care promovează un webinar. Crearea unui landing page îți da oportunitatea de a targeta audiența, a-i oferi ceva de valoare și de a obține informații despre interesele lor.

CUM FUNCȚIONEAZĂ?

O să folosesc un exemplu ipotetic ca să explic acest lucru.

Să spunem că cineva caută pe web o vopsea pentru a-și zugrăvi locuința și face un research în culorile pe care le-ar putea alege. Dă peste blogul tău ca rezultat al căutării pe un motor de căutare, iar la sfârșitul articolului dă peste un CTA (call-to-action) care e un ad pentru una dintre ofertele tale și anume o consultare gratuită cu tine pentru a o ajuta să se decidă ce culoare să aleagă. În acel moment se va gândi că e foarte valoroasă această consultanță și va da click pe CTA-ul care îl va redirecționa pe landing page-ul unde se va putea înscrie la consultanța gratuită.

Pe landing page va găsi informații adiționale, detalii de care va beneficia în momentul în care își va introduce datele de contact în formularul pus la dispoziție pe pagină. Și așa ea va deveni un “lead” pentru afacerea ta și va beneficia constant de noutăți din cadrul business-ului tău.

Ca și om de marketing, cheia este să creezi aceste landing pages și să faci să fie cât mai ușor ca potențiali clienți să se loveasca de ele.

MOTIVE PENTRU CARE AI NEVOIE DE UNUL

6 motive pentru a-ți mări încrederea în eficiența unui landing page

  1. Gerenează ușor Leads.

Un lucru care îmbunătățește drastic generarea de leaduri ar fii landing pages. Multe companii își trimit traficul de mailuri, social media sau căutări spre Homepage-ul lor. Lucru greșit. Poți prinde leadurile mult mai eficient și la un rating mai bun, targetându-le spre landing pages deoarece echipa de vânzări poate segmenta, alimenta sau distribui.

  1. Alocă “viață’ ofertelor tale.

Ofertele de marketing și landing pages merg mână îm mână. Scopul este ca utilizatorul să te ”plătească“ în informațiile de contact contra unui lucru valoros cum ar fii niște oferte, iar un landing este unealta potrivită.

  1. Colectează informații demografice despre perspective.

De fiecare dată când un lead completează un formular de conversie de pe un landing, echipa de marketing și vânzări colectează informații valoroase despre acel lead. Aceasta ajută la înțelegerea asupra cărui tip de vizitatori te urmăresc ți adună niște informații vitale de la care pot porni.

  1. Te fac să întelegi ce pespective sunt mai captivante.

Pe lângă faptul ca poate genera noi leads, îți permit să ții evidența asupra celor existente și de a identifica care perspective sunt mai captivante, informații care pot ajuta echipa de vânzări în procesul lor.

  1. Furnizează combustibil pt alte canale de marketing.

Landing pages sunt un plus important în arsenalul oricărui om de marketing din moment ce pot fi share-uite în social media, pe mail și în diferite campanii pentru a obține reach organic.

  1. Oferă informații despre cât de eficiente sunt ofertele tale de marketing.

Analizând și ținând evidența informațiilor adunate de pe pagini cum ar fi compararea ofertelor pe care le propui poate oferi informație despre cum îți poți îmbunătății metodele și ofertele de marketing.

COMPONENTE CHEIE ALE UNUI LANDING PAGE

Acum că înțelegem importanța lor, e timpul să vezi care sunt elementele cheie din structura lor.

Titlul

Un titlu este primul lucru pe care vizitatorii îl vor vedea. El trebuie sa fie un rezumat al beneficiilor și ofertelor de pe pagina.

Copy-ul

Textul trebuie să explice valoare ofertei într-un mod cât mai simplu și convingător. El poate fi structurat în diferite feluri pentru a fi cât mai la obiect.

Cuvinte cheie

Trebuie folosite în titluri, headere și în textul propriu zis pentru a optimiza pagina pentru motoarele de căutare.

Butoane/linkuri de share pe rețelele de socializare

Acestea oferă posibilitatea de a le share-ui pe rețelele de socializare pentru a ajunge la un număr cât mai mare de adepți.

Butoane de navigare ascunse

Acest lucru face ca utilizatorii să nu fie distrași de la ce e important în pagină și anume contentul și strategiile folosite pentru marketing.

Formularele de conversie

Cel mai important lucru pe un landing page este formularul de contact de unde obții datele utilizatorilor de care este atâta de mare nevoie.

Imagini

Imaginile sunt o unealtă de a face utilizatorii să înțeleagă ce pot obține și de a îmbunătății calitatea vizuală.

O ultimă componentă cheie a unui Landing Page este un așa numit Thank You page care are ca scop informarea utilizatorului cum că oferta pentru care și-a dat datele de contact este în derulare și a nu-l lăsa în aer, neștiind ce ce întâmplă în continuare.

În concluzie cu cât mai multe Landing Pages cu atât mai mulți utilizatori convertiți cu atât mai bine.

 

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

kiwiadmin
kiwiadmin

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara