Cum știi pentru cine să faci o reclamă?

Cum știi pentru cine să faci o reclamă?

 

Cui se adresează o reclamă?

Să zicem că ai ceva de vânzare și ai vrea să-ți faci reclamă. Te-ai întrebat pentru cine faci acea reclamă?

Multă lume nu își cunoaște publicul țintă. Producătorii ar putea răspunde că vor să vândă la toată lumea. Și asta ar fi o decizie proastă.

Nișa este locul unde publicitatea funcționează eficient!

Scopul reclamei e de a face produsul tău cunoscut oamenilor care ar dori să-l cumpere. Atenție, nu oamenilor pe care nu îi interesează, ci potențialilor clienți.

De aceea nu faci reclame la mașini în reviste pentru copii sau reclame la absorbante pe canalele TV sportive.

Fiecare produs sau serviciu are un public țintă (care poate sau nu fi o nișă, în funcție de tipul produsului). Pentru a avea publicitate de calitate trebuie să:

  1. identifici publicul țintă
  2. identifici căile cele mai bune prin care să comunici cu ei
  3. identifici ce interesează publicul țintă
  4. identifici tonul vocii cu care trebuie abordat publicul țintă

Scopul unei reclame nu trebuie să fie acela de a convinge un ‘necredincios’ să-ți adopte produsul, ci acela de a ajuta un potențial client indecis să te aleagă pe tine în defavoarea concurenței tale.

Nu tu creezi nevoia, tu doar umpli un gol din piață.

Fiecare achiziție de produs sau serviciu este un mic sacrificiu financiar pentru un client. Acesta trebuie să pună în balanță raportul beneficiu/preț pentru a decide dacă își permite să investească respectiva sumă în produsul în cauză.

Potențialul client trebuie să se întrebe și dacă nu cumva are ceva mai util de făcut cu banii respectivi și cât de serioasă este nevoia lui de fapt.

Reclama are ca scop a-l convinge că nevoia lui este reală, ușor de soluționat și o investiție inteligentă. Reclama trebuie să convingă potențialul client că temerile sale sunt nejustificate și că soluția propusă de reclamă este superioară concurenței.

În momentul în care un om încearcă să decidă dacă să facă sau nu o achiziție, în mintea lui se desfășoară un proces de analiză cost/beneficiu.

O reclamă bună va ajuta privitorul să-și depășească îndoielile prin accentuarea avantajelor dar și adresând posibilele neajunsuri sau dezavantaje.

Pentru a putea vorbi cu publicul țintă în acest fel, publicitarul trebuie să facă o analiză detaliată asupra produsului, de tip SWOT:

Strenghts/Avantaje

Weaknesses/Dezavantaje

Opportunities/Oportunități

Threats/Amenințări

Aceste analize trebuie făcute cât mai detaliat, apoi cele mai RELEVANTE puncte pentru PUBLICUL ȚINTĂ trebuie transformate în campanii publicitare.

Reclama nu este doar publicitate isteață, este un mijloc eficient de a arăta un produs către cei care ar fi interesați de el și altfel poate nu ar avea ocazia să fie informați.

O reclamă bine făcută atinge direct clienții și îi convinge să cumpere.

O reclamă bine făcută vinde mult mai bine decât 3 reclame mediocre.

Atenție la cum și cu cine vorbești în marketingul pe care-l faci.

Sau apelează la experți

 

Cătălin

 

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Cătălin Bocăeț
Cătălin Bocăeț

Senior Copywriter, scriu mult și citesc și mai mult. Am multe idei, le testez și apoi scriu articole cu rezultatele.