Cum se creează o propunere de marketing?

Cum se creează o propunere de marketing? Behind the scenes

Salut!

Marius sunt.

Probabil te-ai întrebat de multe ori care este procesul prin care se creează o propunere de marketing într-o agenție.

Câteva cuvinte, pe scurt, despre cum se desfășoară acest proces complex la noi la Kiwi, se pot regăsi mai jos.

Am decis să scriu acest articol pentru că doresc să expun puțin toate aceste aspecte care duc la rezultatul final pe care clientul îl primește, dar despre istoricul căruia nu ajunge să știe foarte multe.

  1. Meeting

Evident că toate propunerile de marketing pornesc de la o nevoie pe care o are un client anume. Aceste necesități ce pot duce la propuneri de marketing pot fi simple sau foarte complexe. Ele pot veni de la clienți actuali sau clienți noi și pot fi identificate de către ei sau de către agenție, în urma unui audit de marketing.

Indiferent că vorbim despre o nevoie specifică sau despre un set de nevoi, pașii care se urmează în elaborarea unei propuneri/strategii menită să ofere soluțiile pentru aceste probleme de marketing sunt de cele mai multe ori asemănători.

  1. Brief

După această prima întâlnire, care are loc între cei din departamentul de accounts și clienți (de cele mai multe ori), toate informațiile cu privire la nevoile clientului trebuie să fie prezentate către echipă. Aceste informații se prezintă departamentului de creație sub forma unui brief.

Rolul foarte important pe care un account manager trebuie să îl îndeplinească este acela de a înțelege exact ce anume cere clientul său și de a fi capabil să transmită această informație cu o acuratețe cât mai mare tuturor celorlalți membrii ai echipei sale, pentru ca aceștia să poată înțelege foarte clar necesitățile proiectului.

  1. Research

După ce brief-ul legat de proiect este transmis echipei, urmează partea de research pe domeniu. Cum fiecare client este unic, la fel și fiecare categorie de business este diferită. Asta înseamnă că, pentru a putea oferi soluții de calitate, trebuie să fii de fiecare dată la curent cu tot ce se întâmplă pe aria în care activează clientul tău. Trebuie să știi Cum merge piața? Care este concurență? Care sunt bunele practici într-un domeniu? Ce funționează? Ce nu funcționează? ). Felul în care fiecare membru al echipei face această muncă este diferit și caracteristic fiecăruia, de aceea și unghiurile din care se vor aborda toate situațiile vor fi dintre cele mai diferite.

  1. Brainstorming

Odată ce este parcursă etapa de research, o ședință de brainstorming poate avea loc. La aceasta participă managerul de proiect și cei care vor urma să fie implicați activ. Pe lângă aceștia, la noi, toți ceilalți membrii ai echipei își pot aduce aportul în ședințele de brainstorming. Facem asta pentru că se întâmplă de multe ori ca cei care nu sunt implicați executiv într-un proiect să aibă o altă perspectivă și astfel să se nască soluții și idei mult mai numeroase și mai calitative.

După cum probabil știți, scopul acestor ședințe este acela de a da frâu liber imaginației și de a genera cât mai multe idei, fără a ține cont de niciun fel de restricții (buget, putere de implementare, echipament necesar etc).

  1. Revizuire

Pasul următor este ca dintre aceste idei să se identifice acelea care pot fi soluții reale pentru nevoile de marketing care trebuie soluționate. Urmează ca acestea să fie așezate într-o formulă cât mai fezabilă și care să țină cont de toate elementele proiectului. Să se încadreze în buget, să fie realizabilă în timp, să aducă rezultatele scontate, să aibă impactul așteptat etc.

Această sarcină îi revine, de regulă, directorului de creație.

  1. Redactare propunere

Odată ce s-au stabilit ideile ce vor sta la baza propunerii urmează redactarea ei, pentru a fi prezentată clientului.

După cum probabil știți, orice propunere va rămâne la stadiul de idee până când nu este acceptată și de către beneficiarul final: clientul. Așadar, deși poate credeați că după ce propunerea a fost creată, totul s-a terminat, nu este nici pe departe așa.

Putem spune cel mult că suntem la jumătatea drumului. De ce spun asta?

  1. Meeting

De îndată ce avem o propunere finală, aceasta trebuie prezentată clientului. Acest moment este unul de o importanță deosebită în viața oricărei propuneri de marketing. În funcție de modul în care se va prezenta propunerea, dar și de abilitățile account managerului de a expune cât mai bine toate informațiile primite de la echipa lui către beneficiar, acesta va lua decizia de a accepta sau nu această propunere de marketing.

Mai departe, putem întâlni două situații: situația în care propunerea să nu fie acceptată și întreg procesul trebuie reluat.

Însă, în cazul în care propunerea se acceptă, munca multă abia de aici începe, pentru că urmează partea de implementare a tuturor celor propuse. Dar mai multe despre cum se implementează o propunere vom povesti într-un articol ulterior.

Până atunci,

Te salut!

 

Marius Negroiu

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Marius Negroiu
Marius Negroiu

Key Account Manager @ Kiwi. Imi place marketing-ul, dezvoltarea de business in general si putin de tot distractia :). Love what you do & do what you love.