Cum să obții cele mai bune rezultate în social media cu ajutorul unicornilor

Cum să obții cele mai bune rezultate în social media cu ajutorul unicornilor

Dacă obișnuiești să promovezi o afacere în mediul online, atunci probabil ai ajuns să folosești opțiunea de postări plătite pe Facebook, cu scopul de a face cunoscute diferite aspecte referitoare la produsele sau serviciile pe care le oferi în rândul publicului țintă. Despre aceste postări o să discutăm în articolul de astăzi și despre cum să obții cele mai bune rezultate de pe urma acestora.

În primul rând, este important să știi că, asemenea gigantului Google, și Facebook are un scor de relevanță. Mai exact, cu cât mai mare este engagement-ul postării pe care vrei să o promovezi plătit, cu atât mai mare este scorul de relevanță și cu atât mai des va fi afișată postarea către utilizatorii interesați. Asta în special când luăm în considerare faptul că news feed-urile utilizatorilor sunt limitate pe o perioadă de 24 de ore. Postările sponsored care le sunt afișate sunt alese din multitudinea de reclame de la diverse branduri de interes pentru utilizatorii respectivi și difuzate o dată la o anumită perioadă de timp, tocmai în funcție de acest scor de relevanță. Altfel, atunci când ai da scroll pe Facebook din postura de simplu utilizator, nu ai mai apuca să vezi postările prietenilor din listă, ci reclamele ți-ar invada news feed-ul – iar acesta nu este scopul principal al rețelei de socializare.

În cazul în care ți-ai închipuit că bugetele mai mari investite în postări aduc rezultate mai bune, află că nu e neapărat așa. Banii investiți contează atunci când vine vorba de perioada în care afișezi reclama (Facebook impune un minim de $1 pe zi pentru a putea promova plătit o postare), dar nu au obligatoriu legătură și cu rezultatele pe care postarea ta le obține ulterior.

Pentru a face ca postările tale plătite să fie afișate des pe rețeaua de socializare, asta însemnând să apară la mai mulți utilizatori într-o perioadă mai scurtă de timp, este necesar să ai engagement și un scor de calitate bun.

Cum faci asta? Secretul este să promovezi plătit doar cele mai bune postări ale tale. Adică un proces redus din conținutul pe care îl generezi. Noi mai numim aceste postări și „unicorni”, pentru simplul motiv că sunt postări rare și de o frumusețe nemaipomenită. O să vezi imediat de ce spunem asta.

Obișnuiește să postezi regulat pe pagina de Facebook conținut de calitate. Eventual, promovează plătit postările cu o sumă modică ($1-2) pe perioada unei zile, atât cât să fie văzute de persoane din publicul tău țintă. Apoi intră în Insights și vezi care postări ți-au produs un engagement mai mare. Cele care au adus cele mai bune rezultate sunt postările „unicorn” și pe acelea îți sugerăm să le promovezi cu un buget mai mare. De asemenea, fii foarte atent atunci când îți alegi audiența. Selectează-ți publicul în funcție de subiectul postării și de scopul pe care îl ai, astfel încât oamenii cărora le este afișată reclama să fie direct interesați de subiect.

Dacă scopul tău este să vinzi un anumit produs sau serviciu în mediul online, probabil ai încercat deja să îl promovezi plătit. Vezi care dintre campaniile pe care le-ai realizat a generat cele mai multe conversii (pe care, sperăm noi, le măsori; altfel ar trebui să faci o prioritate din a vedea de unde îți vin vânzările pentru a ști în ce merită și în ce nu merită să investești pe viitor) și promovează plătit respectivele postări. Astfel, vei obține cele mai bune rezultate.

Sper ca sfaturile mele să îți fie de folos. Îți doresc mult succes la „vânătoarea de unicorni”!

 

Antonia

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Antonia Zărnescu
Antonia Zărnescu

PR Executive la Kiwi de doi ani și un pic. Pasionată de digital, de tot ce mișcă în marketingul online și iubitoare înrăită de pisici. Te țin la curent cu noutăți din social media și digital marketing.

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara