Cum să îți testezi reclamele cu ajutorul postărilor unpublished

Marketingul nu este o știință exactă în care ai o formulă pe care o aplici și vezi rezultate imediate. În cele mai multe cazuri, pentru a identifica strategia care funcționează cel mai bine pentru afacerea ta și pentru publicul tău țintă, este necesar să testezi.

Conceptul de split testing sau A/B testing este o metodă de testare în marketing. Cu ajutorul acestuia, poți identifica ce titlu funcționează mai bine, care dintre reclamele create are cele mai bune rezultate, ce landing page aduce cele mai multe conversii etc.

Atunci când faci A/B testing este important să testezi o variabilă pe rând. Mai exact, dacă vrei să testezi ce reclamă aduce rezultatele dorite, poți varia între imaginile pe care le folosești în postare, pentru a vedea care îi atrage mai mult pe utilizatori. Alți parametri pe care îi poți schimba sunt textul, titlul (în cazul unui link, titlul generat), descrierea link-ului și orice altceva mai consideri relevant.

Pentru a putea testa mai multe variante de reclame pe Facebook, platforma îți oferă opțiunea de dark posts sau unpublished posts, subiect despre care vom discuta mai detaliat în articolul de astăzi.

Dark posts sunt asemănătoare cu reclamele targetate, însă există diferențe între cele două. În primul rând, postările dark nu sunt publicate pe pagina ta de Facebook. Ele sunt distribuite ca reclame (postări sponsored) în news feed-urile celor targetați, însă nu apar și pe pagina ta. Tocmai din acest motiv, ele sunt un instrument de bază în split testing. Te ajută să ai diverse variații ale unei reclame care să fie distribuite aceleiași audiențe, în aceeași perioadă de timp și cu același buget – astfel să poți identifica varianta care merge cel mai bine.

Sunt câțiva pași de urmat atunci când vrei să faci un test între reclamele tale.

 

1. Alege variabila pe care vrei să o testezi

O parte foarte importantă a testului tău o reprezintă alegerea variabilei care urmează să se modifice. Poți vedea, desigur, rezultatele pe care le-au avut reclamele tale anterioare, însă e important să stabilești ce a făcut diferența între ele – dacă a fost imaginea folosită, textul sau alt parametru.

Întâi, stabilește variabilele pe care le-ai putea testa. Acestea includ tipul postării (imagine, video, GIF, link etc.), stilul vizual (grafica folosită), culorile folosite în grafică, textul, titlul etc.

Ce să alegi dintre cele de mai sus? Optează pentru variabila asupra căreia ai control total și care îți este cel mai ușor de schimbat. Poți începe cu a varia textele sau imaginile folosite.

Ulterior, încearcă să identifici variabila care consideri tu că influențează cel mai tare rezultatele. Mulți experți susțin că imaginile folosite au impact mai mare asupra utilizatorilor decât textele reclamelor, dar asta nu este o regulă și nu este neapărat să se aplice pentru utilizatorii care te urmăresc.

 

2. Alege un singur parametru care definește succesul reclamei

Pentru a putea testa mai multe reclame și a alege una „câștigătoare” în urma testului, trebuie să te raportezi la ceva. Iar pentru a fi cât mai relevant, este recomandat să alegi un singur parametru. Dacă alegi doar „engagement”, nu este suficient. În schimbi, poți alege să urmărești like-urile, comentariile sau click-urile.

În cazul în care nu știi ce să alegi, gândește-te la scopul inițial al campaniei. Eventual, revino asupra strategiei de social media pe care o ai și alege parametrul care se potrivește cel mai bine obiectivelor tale. Dacă vrei să te concentrezi pe brand awareness, de exemplu, poți să urmărești share-urile pe care le primește reclama.  

 

3. Crează variante ale reclamei

După ce ai stabilit cele de mai sus, te poți concentra pe crearea variantelor pe care le vei testa. Pregătește efective reclamele cu parametrul de la punctul 1 schimbat între ele. Și nu uita: schimbă o singură variantă între reclame pentru a avea un test relevant.

Poți încerca să verifici dacă pentru tine funcționează reclamele cu text mai lung sau mai scurt. Pregătește două sau trei variante de text de diferite lungimi și să le folosești pe acelea. De altfel, dacă vrei să vezi ce fel de imagini funcționează, pregătește câteva imagini pentru testul tău și păstrează restul componentelor reclamei.

 

4. Testează fiecare variantă printr-o reclamă unpublished

Când ai conținutul creat, este momentul să implementezi variantele de reclame ca postări unpublished.

Intră în Ads Manager și selectează obiectivul campaniei tale.

Denumește-ți campania.

Setează audiența către care vrei să targetezi reclama (fie creezi o audiență nouă, fie alegi dintre cele deja create).

Stabilește unde vor apărea reclamele tale, bugetul și perioada pe care vrei ca acestea să ruleze.

Când ajungi la partea de reclamă, pentru ca postarea să fie unpublished, trebuie să alegi “Create new ad” și să creezi reclama de aici, din Ads Manager. Selectează pagina în numele căreia este creată reclama.

La următorul pas trebuie să selectezi tipul de vizual pe care îl preferi pentru reclamă.

În funcție de ce ai ales la pasul anterior, va trebui să uploadezi conținutul vizual în următorul pas.

Completează apoi cu adresa web pe care vrei să trimiți utilizatorii, dacă este cazul, iar ulterior completează cu partea creativă: textul reclamei, alături de titlu și scurta descriere din news feed (în exemplul dat, fiind vorba de o reclamă înspre website).

Repetă acest proces cu fiecare dintre reclamele pe care le testezi.

 

5. Evaluează rezultatele testului

După ce rulezi campania cu variantele de reclame măcar câteva zile (dacă lași o săptămână, de exemplu, rezultatele vor fi mai relevante), trebuie să verifici rezultatele. Vei vedea cum acestea diferă de la reclamă la reclamă și se va evidenția varianta care îți va aduce rezultatele cele mai bune în funcție de parametrul setat la punctul 2.

 

Tu ai încercat să testezi reclame pe Facebook? Ce rezultate ai avut? Scrie-mi în secțiunea de comentarii de mai jos!

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Antonia Zărnescu
Antonia Zărnescu

PR Executive la Kiwi de doi ani și un pic. Pasionată de digital, de tot ce mișcă în marketingul online și iubitoare înrăită de pisici. Te țin la curent cu noutăți din social media și digital marketing.