Cum ne-am creat la Kiwi un mediu de lucru pe care să îl iubim

Bună!

Numele meu este Iosif Vidoni și în cadrul Kiwi Agency îndeplinesc rolul de director de creație. Un titlu cu rezonanță puternică și cu predecesori pe măsură în industrie. Și totuși, mi l-am asumat cu mult curaj încă de la început, când singura persoană pe care o ”coordonam” eram eu însumi (eram 2 persoane în agenție la început). La acel moment am luat decizia conștientă că îmi voi asuma această titulatură ca ceva la care să aspir mereu. Și asta am făcut de atunci.

La început am lucrat individual pe proiecte, am studiat conceptul creativității, precum și sisteme de generare a ideilor ”la foc automat”, am studiat cu atenție oamenii din Advertising Hall of Fame (o listă care îi onorează pe oamenii cu cele mai semnificative contribuții în domeniu). Le-am citit cărțile, m-am familiarizat cu inovațiile pe care le-au introdus în domeniu și le-am memorat reclamele iconice pe care le-au realizat. Astfel, am avansat treptat dar sigur, iar în scurt timp aceste cunoștințe aveau să devină vitale în cadrul agenției.

În ultimii 3 ani ni s-au alăturat încă 12 oameni, iar în ultima lună am oferit chiar și un internship. De asemenea, în foarte scurt timp ni se vor mai alătura câțiva oameni în echipă. Așadar, tot ce studiasem eu la un moment dat din pură curiozitate și fascinație, acum devenise un ”must have” pentru simpla funcționare a proceselor creative de echipă, dar și individuale. Poate că voi scrie mai mult despre asta cu o altă ocazie.

Astăzi vreau să vorbesc despre echipă și despre cum ne-am creat la Kiwi un mediu de lucru pe care să îl iubim.

Desigur că sunt foarte mulți factori care au influențat acest fenomen, însă aș vrea să subliniez aici o parte dintre ei.

În viziunea noastră de business, succesul pe care îl avem nu se măsoară exclusiv în cifre, profit și creștere de la an la an. Deși aceste lucruri sunt o piesă centrală din strategie și vor rămâne astfel, considerăm că după ceea ce ne-a învățat istoria de business a secolului XX, în noul mileniu este nevoie de ceva mai mult decât atât. Astfel, o parte vitală din strategie este mediul de lucru pe care ni-l creăm, deoarece am realizat că ne petrecem o parte semnificativă din viață la birou, iar munca trebuie să fie integrată în stilul de viață, nu separată de acesta.

Am setat niște principii de bază după care ne ghidăm în tot ce facem

În general, în tot ce facem folosim ca și principiu de bază bunul simț aplicat. Este ca un ”Litmus Test” pe care fiecare membru al echipei îl poate aplica în deciziile de la cele mai mari, la cele mai mici. Dacă după toate discuțiile specializate și ”fancy”, rezultatul poate fi considerat de bun simț de oricine îl observă și îl înțelege cât de cât, atunci este un lucru bun. Dacă nu, atunci cu siguranță se poate îmbunătăți. În acest fel, fiecare este împuternicit să ia decizii și să gândească proactiv, fără să depindă mereu de un lanț decizional rigid. Desigur că pentru a ne asigura calitatea serviciilor pe care le livrăm am menținut diverse sisteme formale de ”control al calității”, însă în general la Kiwi oamenii sunt liberi să gândească pentru ei și să ia decizii. Mai mult decât atât, dacă nu faci asta nu prea te integrezi în echipă, deoarece nimeni nu va sta după tine să gândească în locul tău. Dar de ce ar face-o, când ești încurajat, susținut și perfect capabil să o faci singur?

Un alt principiu important este că indiferent de vechimea din firmă sau de poziția pe care o ocupi, ești încurajat/ă să inovezi, să aduci contribuții și chiar să oferi feedback negativ. Nu contează dacă ești prezent de 1 zi și ai remarcat că persoană care e în firmă de 3 ani face o greșeală – te încurajăm să vorbești, să te implici, iar atitudinea cu care te întâmpinăm este una de curiozitate, de învățare și de îmbunătățire constantă. Chiar dacă nu putem implementa toate ideile și inovațiile propuse lunar de membri echipei (care sunt toți, unul mai creativ decât altul), în general le discutăm pe toate și decidem foarte transparent ce putem aplica și ce nu, în funcție de resurse, de situație și de orice alte limitări. Am observat că această considerație și respect față de ideile propuse, combinate cu o mare transparență în luarea deciziilor contribuie la un mediu foarte sănătos, în care fiecare membru al echipei se simte valorizat și încurajat să se implice și să contribuie cu idei și inovații.

Alte principii pe care le aplicăm și pe care le-aș aminti:

  • Nu dăm vina unii pe alții, nu căutăm vinovați, ci încercăm să rezolvăm problemele apărute chiar și din greșeli, după care analizăm problema și învățăm din ea. Creștem foarte mult în acest fel, iar climatul emoțional este unul de siguranță, în care oamenii își pot asuma riscuri. Fără asta, nu am putea avea inovație. Personal, protejez această siguranță cu cea mai mare atenție.
  • Evităm ”bisericuțele” sau ”silozurile” și facem tot posibilul să existe o comunicare fluentă între toți membri echipei. În acest fel rămânem uniți și ne sprijinim reciproc.
  • Deși păstrăm o atitudine profesională, facem tot posibilul să fim prieteni unii cu alții, atât cât se poate și cât vine natural. Prietenia, omenia și bunătatea sunt printre cele mai importante aspecte care ne permit să conlucrăm și să conviețuim pe termen lung, mai ales în perioadele dificile.

Am selectat cu foarte mare atenție oamenii pe care i-am primit în echipă

Încă de la prima angajare pe care am făcut-o, am fost extrem de vigilenți în alegerea oamenilor care ni s-au alăturat în echipă. În primul rând am căutat să fie competenți profesional pe rolul pe care urmau să îl îndeplinească în agenție. Fără competență nu se poate face performanță. Apoi, pe lângă competență, am căutat oameni care să se potrivească nouă – cu valori asemănătoare și atitudinea de ”life-long learning”. Asta pentru că e important să ne educăm încontinuu și să putem lucra cot la cot pentru a ne duce visul mai departe.

Personal sunt foarte mândru de ce am reușit în acest timp. Nu am construit doar un business, ci ne-am construit împreună un mediu în care ne simțim inspirați să venim și să lucrăm.

P.S. Dacă ai rămas cu impresia că ce ai citit mai sus este prea frumos ca să fie adevărat, să știi că nu ești singur/ă. Am primit deseori reacția aceasta, însă ce putem face? Mergem mai departe cu oamenii faini care ni se alătură!

 

Iosif

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Iosif Vidoni

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne