9 motive pentru care trebuie să îți promovezi afacerea pe Facebook

Facebook crește într-un an cât alte rețele de socializare în 10. Nu e doar o zicală, e purul adevăr. Ce înseamnă asta? Înseamnă că nu ai niciun motiv pentru care afacerea ta să nu fie deja prezentă pe Facebook. Din contră, îți prezint 9 motive pentru care, în 2016, trebuie să îți promovezi afacerea pe această rețea de socializare pentru a putea spune, cu adevărat, că aceasta există.

  1. Publicul tău țintă este pe Facebook

1,65 miliarde de persoane au conturi pe această rețea de socializare, după spusele lui Mark. Miliarde! Mai mult decât populația Chinei. Este clar, deci, că și publicul tău țintă este acolo și poți ajunge ușor la el. Clienții tăi sunt acolo, așteaptă un mesaj de la tine. Chiar dacă afacerea este una locală, promovarea pe Facebook are sens dacă te gândești că oricine caută o informație, un serviciu sau un produs apelează la internet. Și e ușor să ai acces la informație dacă aceasta te caută pe tine, nu tu pe ea: îți apare direct în news feed.

  1. Poți ajunge la publicul țintă prin targetare pe interese

Pe Facebook este ușor să ajungi la clienții tăi actuali sau potențiali. Opțiunea de a-i targeta pe aceștia cu ajutorul intereselor este una dintre cele mai importante caracteristici ale rețelei de socializare despre care vorbim. Poți alege intervale de vârstă ale persoanelor la care vrei să ajungă reclama ta, sex, educație, domeniu de activitate etc. În funcție de căutările utilizatorilor, like-urile pe care aceștia le dau, comentariile pe care le scriu și paginile cu care interacționează, Facebook stabilește interesele generale pe care aceștia le au, ajutând astfel ca reclamele tale să ajungă la cei direct interesați. Astfel te asiguri că  cei care văd ce ai de transmis sunt cei mai predispuși să reacționeze.

  1. Facebook îți crește vizibilitatea brand-ului

În timp ce tu îți promovezi afacerea, fiecare utilizator care interacționează cu pagina sau cu postările tale îți face brandul cunoscut. Unele interacțiuni fac postarea sau pagina să apară în news feed-ul altor persoane care au auzit sau nu de tine până atunci, generând, astfel, noi reacții. În mod gratuit.

  1. Promovarea pe Facebook crește încrederea în brand și credibilitatea acestuia

Așa cum am spus și la început, dacă afacerea ta nu are o pagină de Facebook, s-ar putea spune că nu există cu adevărat. Iar clienții înțeleg asta și își ridică semne de întrebare când nu te găsesc în căutările lor.

În ultimul timp, search box-ul de pe Facebook a devenit din ce în ce mai folosit, în unele cazuri chiar mai folosit decât Google. Acest fapt se datorează algoritmilor rețelei de socializare, care în funcție de locația ta, de prieteni și de interese, generează uneori rezultate mai relevante.

În plus, rețeaua de socializare permite un feedback direct din partea clienților, prin comentarii și mesaje, ceea ce crește nivelul de transparență al afacerii către publicul său. Iar faptul că business-ul tău este deschis spre dialog este un semn de încredere.

  1. Prin pagina de Facebook poți crește traficul de pe website-ul tău

Dacă pe rețeaua de socializare comunici cu clienții tăi și le transmiți acestora informațiile de care au nevoie, tot de acolo îi poți direcționa pe site pentru mai multe detalii. De asemenea, poți avea articole informative pe blog, de interes pentru publicul tău țintă, care să îi atragă pentru a le citi. Afișând link-ul website-ului într-o postare îi va atrage pe cei interesați să afle mai multe, crescând astfel traficul.

  1. Facebook te ajută cu loializarea clienților

Aici ai șansa de a transmite mesajul tău către milioane de persoane. Ar fi ideal, desigur, să îi poți transforma în clienți, iar mai apoi în clienți fideli. De acord? Spre deosebire de alte site-uri, pe Facebook ai cele mai multe șanse ca asta să se întâmple. Prin interacțiunea pe care o ai cu fanii, încrederea, așa cum am scris la punctul 4, crește, iar oamenii tind să cumpere de la cei în care se încred.

  1. Promovarea pe Facebook nu este foarte costisitoare

Spre deosebire de alte metode de promovare online, reclamele pe Facebook sunt ieftine. De fapt, te poți promova în mod gratuit, prin postări constante pe pagină. De asemenea, poți apărea în grupurile în care se află și publicul tău țintă sau pe alte pagini de interes comun. La un alt nivel, prin promovare plătită, gândește-te că minimiul cerut de Facebook pentru o reclamă este de $1 pe zi. Iar prin intermediul reclamei promovate cu buget minim, ajungi la persoane care altfel nu te-ar fi cunoscut. Avantajos, nu-i așa?

  1. De pe Facebook cunoști ROI (Return Of Investment) exact

Reclamele plătite sunt mijlocul perfect de a transforma o conversație într-o conversie. Pe Facebook poți vedea exact câte persoane care au văzut reclama creată de tine au intrat pe website și ce acțiuni au făcut. Mai apoi, fiecărei acțiuni îi poți atribui o valoare pentru a calcula exact ROI. Nu e foarte complicat și e de mare ajutor, în special pentru specialiștii în marketing online și nu numai.

  1. Facebook îți permite să ajungi din nou și din nou la clienții tăi

Rețeaua de socializare îți pune la dispoziție un tool extraordinar de util: Facebook Pixel. Este, de fapt, o imagine de mărimea unui pixel, transparentă, care trebuie adăugată în codul site-ului tău. Scopul acestuia este de a înregistra toate persoanele care intră pe site pentru a putea, mai apoi, să creezi o audiență cu acestea și a le trimite direct mesaje.

De asemenea, poți crea audiențe după listele de e-mail din bazele de date pe care le deții, pentru a te adresa direct persoanelor de pe acestea. Știi cu siguranță că respectivii clienți sunt interesați de produsele sau serviciile pe care le oferi. În plus, reclamele de acest gen s-au dovedit a fi cele care generează cele mai multe conversii.

Lista poate continua, însă mă opresc aici. Am selectat cele mai importante atuuri pe care Facebook le oferă unei afaceri, cel puțin din punctul meu de vedere. Dacă până acum ai evitat să creezi o pagină pentru afacerea ta, nu mai sta pe gânduri! Efortul de a o administra nu este uriaș, iar rezultatele sunt pe măsură, chiar dacă uneori, mai ales la început, nu o să îți dai seama. Cu răbdare și perseverență impactul va fi vizibil, chiar din punct de vedere al vânzărilor. Iar dacă nu poți administra pagina, întotdeauna îți poți externaliza serviciile către o agenție.

Pe data viitoare!

 

Antonia

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Antonia Zărnescu
Antonia Zărnescu

PR Executive la Kiwi de doi ani și un pic. Pasionată de digital, de tot ce mișcă în marketingul online și iubitoare înrăită de pisici. Te țin la curent cu noutăți din social media și digital marketing.

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara