5 branduri renumite și evoluția logo-urilor acestora

Atunci când te gândești la un brand, unul dintre primele lucruri care îți vin în minte este logo-ul care îl reprezintă. Tocmai din acest motiv, dacă ești în situația în care îți dorești să-ți deschizi o afacere, indiferent de natura acesteia, un aspect important la care ar trebui să te gândești este un logo care să-ți reprezinte viziunea.

Atunci când alegi un logo trebuie să știi clar felul în care vrei să fie percepută imaginea companiei tale.  Poate intenționezi ca imaginea firmei tale să fie una profesională, care să inspire încredere și siguranță, sau poate vrei să aibă o tentă mai prietenoasă și apropiată de public. Toate acestea pot fi redate vizual prin diferite metode atunci când este creat logo-ul, scopul final fiind de a oferi consumatorilor o identitate solidă a brandului.

Trebuie să iei în considerare că acesta trebuie să poată fi reținut cu ușurință, pentru ca mai apoi să fie recunoscut în mod involuntar de oricine.

Mai mult decât atât, acesta trebuie să aibă o simbolistică potrivită, culori reprezentative pentru domeniul în care îsi desfăsoara activitatea afacerea respectivă și să fie unic.

Deoarece trendurile în domeniul design-ului grafic se schimbă și evoluează încontinuu, după un anume timp logo-urile tind să nu țină pasul sau nu se mai potrivesc cu viziunea actuală a companiei. Unele dintre cele mai consacrate branduri din lume apelează la rebranding, implicit și la redesignul logo-ului sau la mici ajustări ale acestuia.

Mai jos poți vedea câteva exemple de la branduri de renume din întreaga lume care și-au modificat logo-ul pe parcursul timpului:

  1. Starbucks

 

De la sirena topless din mitologia greacă, logo-ul Starbucks din anii ’70 a trecut prin multe modificări pe parcursul timpului, ajungând în final la o variantă flat, verde cu alb, utilizată din 2011 până în prezent.

  1. McDonald’s

 

Logo-ul McDonald’s a trecut printr-un întreg proces de rebranding, în urma căruia primele variante ale acestuia s-au pierdut în totalitate. Versiunea actuală este folosită încă din 2007 și poate varia, având fundal roșu sau verde, iar, uneori, încorporează și motto-ul lor “I’m lovin’ it”.

  1. Apple

 

Prima variantă a logo-ului Apple, realizată de Ronald Wayne în 1976, îl înfățișa pe Sir Isaac Newton în renumita ipostază în care acesta este cunoscut: așezat sub un măr. Acesta a fost înlocuit la scurt timp cu un design nou – mărul mușcat – și a trecut prin multe variante până să ajungă la versiunea actuală, cu un design flat.

  1. Pepsi

 

În 1898 logo-ul Pepsi a fost doar un font roșu, swirly, care aducea destul de mult cu logo-ul Coca Cola, brand care avea deja succes. Mai apoi, acesta a luat forma unui capac de sticlă, iar ultima variantă, cu o abordare minimalistă, a fost creată dupa controversata teorie conform căreia reprezintă pământul și câmpurile magnetice ale acestuia.

  1. Nike

 

Pornind de la zeița victoriei Nike din mitologia greacă, elementul grafic – “swoosh” –  este inspirat din povestea acesteia. Conform legendei se presupune că aripa ei le oferea putere luptătorilor. Elementul a devenit ușor de recunoscut, iar azi este folosit de cele mai multe ori individual, fără text.

După cum poate ai observat, majoritatea logo-urilor au fost simplificate și au design din ce în ce mai minimalist. Sunt 6 caracteristici pe care o siglă reușită trebuie să le îndeplinească: să aibă un design clean, să fie inovativă și unică, memorabilă, în legătură directă cu ideea și viziunea brandului, să conțină elemente vizuale echilibrate și să reziste în timp.

Un logo reușit, alături de un întreg branding de succes al afacerii tale, îi poate influența pe actualii și potențialii tăi clienți să te aleagă pe tine în defavoarea concurenței.

Ale

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Alexandra Ianc

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara