3 sfaturi dacă eşti la început de drum ca Account Manager

Salut.
Sunt Marius, Key Account Manager la Kiwi Agency. Astăzi vreau să îţi povestesc puţin despre cum am evoluat de când am venit la Kiwi, atât din punct de vedere profesional, dar şi din punct de vedere personal. Sper ca acest articol să îţi arate cât de interesant şi antrenant poate fi un job într-o agenţie de marketing.

Când am venit eu la Kiwi, eram nou în acest domeniu şi agenţia era la început de drum.

Agenţia era deschisă de aproximativ un an, şi ajunsese la momentul în care avea nevoie de o persoană care să se ocupe strict de relaţia cu clienţii, negociere, ofertare şi preluare de informaţii de la ei.

Eu am avut joburi în domeniul de marketing/vânzări, dar şi în alte domenii şi putem spune că într-un fel eram în căutarea vocaţiei. Îţi pot spune şi că am fost puţin sceptic, pentru că nu cunoşteam foarte specific ce anume urma să fac.

Coincidenţa face că, după venirea mea în cadrul echipei să urmeze o perioadă cu evoluţie extraordinară, de ambele părţi. Imaginează-ţi că atunci când am venit eu, eram 6 persoane în echipă şi, peste doar câteva luni, eram 12. A fost o mare provocare să ne ocupăm de un număr atât de mare de proiecte şi să omogenizăm echipa în acelaşi timp.

Primele luni au fost ca o perioadă de acomodare, în care am încercat să asimilez cât mai multe de la Doru, care îndeplinea şi rolul de Account Manager, până la venirea mea. Putem spune că a fost o perioadă de shadowing, în care am studiat mult şi treptat am pus în practică ceea ce am învăţat.

Dacă eşti la început în acest domeniu, asigură-te că prinzi tot ce poţi de la mentorul tău, sau de la persoanele care îndeplinesc acelaşi rol în cadrul agenţiei sau firmei.
Pe lângă asta, studiază cât de mult poţi cerinţele postului şi încearcă să adaptezi tot ce poţi pentru situaţiile în care te regăești.

Treptat, am preluat relaţia cu clienţii existenţi, proiectele lor, şi toată această tranziţie s-a petrecut într-un mod cât se poate de natural. Din această tranziţie am învăţat cât de importantă este relaţia pe care o construieşti cu oamenii din spatele business-urilor cu care colaborezi pentru a avea succes şi a dezvolta parteneriate solide pe termen mediu şi lung.

Aşadar, pune accent pe relaţie pentru că de fiecare dată negociezi cu omul şi în multe situaţii, o astfel de relaţie te poate ajută să păstrezi deschisă o colaborare.

În această perioadă de preluare a clienţilor existenţi, participăm la întâlnirile cu potențialii noi clienţi. Aici am dat de o mare provocare, pentru mine personal, pentru că nu pot spune că am avut nativ abilitatea de a fi foarte comunicativ cu persoanele noi, pe care nu le cunosc.

Încet-încet, însă, mi-am dezvoltat şi această abilitate, lucru ce mi-a oferit încredere şi m-a ajutat să evoluez atât din punct de vedere profesional, cât şi din punct de vedere personal.

Încearcă să priveşti totul că pe o provocare şi să ieşi puţin din aria ta de confort. Vei fi surprins să vezi cât este de plăcut după ce o faci.

Una dintre cele mai mari provocări ale poziţiei de Key Account Manager este aceea de a-ţi păstra calmul şi echilibrul indiferent de situaţie. Cele mai importante responsabilităţi pe care le am sunt acelea de a asigura şi a convinge clientul că există o rezolvare pentru aproape orice problemă în marketing. Dar ca să găseşti aceste soluţii ai nevoie de o minte limpede, nu de decizii impulsive.

De partea cealaltă este echipa, care este formată în principal din oameni creativi. Cum probabil ştii şi tu, există diverse tipologii şi personalităţi. Că să îţi dau un exemplu, un feedback negativ trebuie transmis foarte atent către oamenii din echipa de creaţie, pentru că, în caz contrar, rişti să îi demoralizezi. Aici intervin cei care păstrează legătura directă cu clienţii (Account Mangerii şi Project Managerii).

Pe mine m-a ajutat faptul că sunt de fel o persoană calmă şi mă enervez foarte greu, dar treptat am învăţat cum să comunic cu cei din echipa de creaţie.

Încearcă să găseşti un echilibru în tot ceea ce faci şi astfel vei putea să iei cele mai bune decizii.

Unul dintre lucrurile care m-au atras şi au făcut job-ul şi mai interesant a fost posibilitatea de a explora business-uri din diverse domenii de activitate. Pentru o persoană tânăra şi dornică să afle cât mai multe lucruri noi, acesta a fost şi este o valoare adăugată pe care această poziţie o oferă.

Am ajuns să aflu totul despre cum funcţionează afaceri din domeniul HoReCa, până la domeniul medical, e-commerce sau cursuri online şi lista poate continuă. Toate aceste informaţii te ajută atât la nivel profesional, pentru că poţi să te pui în locul celui care are business-ul şi astfel poţi veni cu cele mai bune soluţii pentru el. În acelaşi timp toate informaţiile acumulate te pot ajuta şi pe ţine pe viitor, să îţi dai seama ce anume ţi s-ar potrivi dacă te gândeşti să ai propriul tău business la un moment dat.

Acumulează cât de multe informaţii poţi, din toate direcţiile! Nu ştii când aceste informaţii îţi vor fi de folos.

Îţi doresc mult succes şi sper ca acest articol să îţi fie de folos. Dacă ai întrebări, lasă-ne un comentariu mai jos.

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Marius Negroiu
Marius Negroiu

Key Account Manager @ Kiwi. Imi place marketing-ul, dezvoltarea de business in general si putin de tot distractia :). Love what you do & do what you love.