10 sfaturi despre cum să lucrezi cu o agenție de marketing

Conduci o afacere și ți-ai pus deseori întrebarea dacă merită să lucrezi cu o agenție de marketing? Te-ai întrebat vreodată cum ar trebui să lucrezi cu o agenție pentru a obține maxim de rezultate din această colaborare?

După cum probabil că știi deja, contează foarte mult modul în care cadrezi o colaborare pentru a obține maxim de rezultate. Doru sunt, și din postura de om de marketing îți voi oferi astăzi câteva ponturi care să te ajute să obții colaborarea și partenerii pe care ți-i dorești.

În primul rând îți voi arăta două situații în care NU ar trebui să colaborezi cu o agenție.

  1. Dacă scopul tău este ca aceștia să îți redreseze afacerea.

Deseori o agenție, pentru că are puterea de a te face cunoscut și de a-ți aduce automat mai mulți clienți, consideri că dacă afacerea ta nu merge ei te pot ajuta să îți reînvii afacerea. Dacă în momentul tău afacerea este pe o pantă descendentă, cu siguranță sunt multe motive pentru care se întâmplă acest lucru. Într-adevăr partea de marketing și PR poate fi unul dintre aceste lucruri. Însă probabil ar trebui să te concentrezi prima oară pe celelalte aspecte, iar ulterior să te ocupi de această parte.

  1. Dacă te afli la primul start-up.

Să lucrezi cu o agenție de marketing înseamnă să delegi anumite sarcini sau un întreg departament către o firmă terță. Colaborarea cu o agenție de marketing, la fel ca și cu oricare alt partener pentru servicii, costă bani. O agenție bună automat nu este un serviciu foarte ieftin. Astfel, dacă te afli la început de drum în afaceri, nu are rost să apelezi la o agenție deoarece vor reprezenta o investiție prea mare pentru tine. De ce spun acest lucru? Când ești la început nu știi încă dacă afacerea ta este realmente fezabilă sau nu. Neavând experiență, nu o să poți preconiza foarte bine dacă afacerea ta va avea succes sau nu. Astfel rolul tău este să ții costurile la minimum posibil și doar să îți testezi ideea. La început este bine să faci cât mai multe lucruri pe cont propriu (chiar dacă nu le poți face așa de bine), în acest fel îți diminuezi considerabil riscurile. Ulterior dacă ideea ta se arată profitabilă merită să apelezi la o agenția specializată de marketing.

*Acest caz nu se aplică și antreprenorilor cu experiență care atunci când pornesc o afacere știu să țină cont de mult mai mulți factori.

Dacă nu te afli în una dintre cele două cazuri, citește mai departe deoarece acum urmează lucrurile cu adevărat interesante.

  1. O agenție este aliatul tău, nicidecum un adversar.

Mulți oameni sunt deseori protectori și secretoși cu afacerile lor. Acest lucru se întâmplă în general din frica de a nu divulga anumite secrete care ar putea ajuta concurența. Oamenii, în general, sunt ființe competitive, astfel deseori apare teama că altul ar putea să îți fure secretele, să le folosească pentru el și să ”ți-o ia înainte”.

Însă trebuie să înțelegi că o agenție de marketing este aliatul tău principal. Este nevoie să găsești o firmă în care să ai încredere pentru a le putea spune deschis toate aspectele afacerii tale. Dacă consideri că este nevoie, semnează și un contract de confidențialitate pentru siguranța informațiilor oferite.

  1. Ajută-i să îți cunoască afacerea aproape la fel de bine precum o știi tu.

Primul pas pentru a promova un produs sau un serviciu este să îl cunoști extrem de bine (atât cu bune, cât și cu rele). Orice agenție specializată care preia un client nou începe cu un audit de marketing. În această etapă are responsabilitatea de a cunoaște toate aspectele ce țin de lucrurile pe care tu vrei să le promovezi. Dacă respecți cele spuse la punctul trei, nu ar trebui să ai probleme în a le expune toate detaliile despre ceea ce tu vinzi și procesul prin care se întâmplă acest lucru. Astfel ei vor putea să îți îmbunătățească promovarea și experiența clienților tăi.

  1. Oferă-le timp pentru a-ți cunoaște afacerea.

Deseori, din dorința de a dezvolta afacerea ta, poți avea tendința să grăbești procesul de audit. Tu cunoscându-ți foarte bine afacerea, ai impresia că și cei din jurul tău știu aceste lucruri. Nu face asta! Gândește-te că tu ai trecut prin diverse experiențe care ți-au adus afacerea la nivelul acesta. O echipă nouă nu are de unde să știe toate aceste lucruri. Este rolul tău ca și client să le faci cunoscute și să acorzi timp ca acestea să fie procesate și înțelese.

Dacă nu ai răbdare cu acest proces te vei trezi că agenția îți propune campanii și proiecte care tu consideri că nu ți se potrivesc. De asemenea, mesajele de comunicare nu vor fi în congruență cu conceptul tău.

  1. Stabiliți de comun acord proiecte de marketing.

Oferă agenției libertatea de a veni cu propuneri concrete de proiecte de marketing. Stabilește limitele în care aceștia se pot încadra și lasă-le libertatea să vină cu propuneri. Unul dintre marile avantaje de a lucra cu o agenție este faptul că aceștia văd lucrurile mult mai obiectiv, astfel au șansa să vină cu abordări la care tu nu te-ai gândit până acum.

Ulterior stabilește împreună cu aceștia modalitatea în care se va realiza: perioada de realizare, bugetul, fezabilitatea proiectului etc.

  1. Cere sfaturi și obișnuiește-te să le ceri ajutorul.

Fii un client activ care cere deseori lucruri. Nu lăsa toată inițiativa pe seama lor deoarece tu, fiind mult mai mult timp implicat, ești la curent cu tot ce se întâmplă. Când îți vine o idee sau

ți se oferă una, consultă-te instant cu agenția ta. Cu siguranță vei primi un feedback mult mai specializat decât de la un prieten, familie sau angajații tăi.

  1. Planificați lucrurile cât de mult puteți, din timp.

Știu că se întâmplă deseori să apară lucruri inevitabile și urgențe, însă trebuie să te obișnuiești să lucrați, în proporție de 90%, într-un stil planificat. Acest lucru te va ajuta să beneficiezi de o gândire mai curată și sănătoasă a campaniilor inițiate. În marketing și PR ideile trebuie întoarse pe toate părțile. De asemenea trebuie planificate din timp pentru a putea urma un proces de execuție cât mai bun și a putea implica cât mai mulți oameni care să ofere un feedback înainte ca proiectul să fie public.

  1. Asigură-te că lucrați constant și că automatizați procese

După cum poate știi deja, marketingul în zilele noastre nu este o activitate care trebuie făcută doar din când în când. Afacerea ta are nevoie de expunere zi de zi. Nu este îndeajuns să realizezi o campanie bună dacă îți dorești ca afacerea ta să se dezvolte continuu. Asigură-te și transmite agenției cu care lucrezi că îți dorești mai multe proiecte de marketing. De asemenea lucrează cu aceștia pe cât mai multe modalități de a automatiza anumite procese, astfel încât să nu fie nevoie de fiecare dată de inovație (să reinventezi roata). Este bine să încercați cât mai multe lucruri noi și să testați diverse idei, însă atunci când o faceți este de așteptat să se greșească. În momentul în care descoperiți că ceva funcționează automatizați acel lucru și profitați de acesta atâta timp cât funcționează.

  1. Nu vă opriți atunci când lucrurile merg bine. Dezvoltați modalități noi de promovare.

Mulți manageri au tendința să ”se oprească” atunci când lucrurile merg bine. În momentul în care afacerea și proiectele de marketing aduc rezultate este momentul să exploatați aceste lucruri cât de mult se poate. Toate ideile au o durată de viață limitată, nimic nu ține la infinit. Aceste momente sunt perfecte pentru a dezvolta canale noi de marketing. În aceste momente există resurse și bucurie în afacere. Este momentul perfect pentru inovație și a testa lucruri noi. Astfel, când modalitățile vechi nu vor mai funcționa, veți avea deja pregătite unelte noi care să dezvolte afacerea.

  1. Bonus – Alegeți cu atenție agenția de marketing.

Mai mult decât niște colaboratori, o agenție de marketing trebuie să îți devină un partener. Ai nevoie de o firmă care poate să îți realizeze cât mai multe proiecte și campanii cu responsabilitate și cunoaștere. O agenție de marketing poate să îți propulseze afacerea foarte mult, însă de asemenea poate să te țină să bați pasul pe loc.

Dacă dorești o agenție specializată care îți poate realiza aproape orice proiect de marketing, de la A la Z, eu îți recomand Kiwi Agency. Aici poți afla mai multe detalii despre noi și ne poți contacta. – www.kiwiagency.ro

 

Doru

 

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Doru Pelivan
Doru Pelivan

Vocatia mea este sa promovez oameni care vand lucruri si servicii misto. Am pornit agentia Kiwi pentru a ajuta companiile bune sa se faca cunoscute. Urmareste blogul nostru si te voi tine la curent cu cele mai noi ghidusii din lumea marketingului.