3 metode simple de a crește Reach-ul organic pentru postările de pe pagina ta

3 metode simple de a crește Reach-ul organic pentru postările de pe pagina ta

Dacă te ocupi singur de promovarea afacerii tale pe cunoscuta rețea de socializare, probabil că ți s-a întâmplat ca reach-ul organic (numărul de persoane la care ajunge o postare fără a investi bani în ea) să fie mai mic decât ți-ai fi dorit. Acest lucru se întâmplă și are efecte automate asupra engagement-ului pe care postarea respectivă îl generează.

De ce se întâmplă acest lucru?

Răspunsul este foarte simplu: concurența pe Facebook a crescut și asta înseamnă că există zilnic, un număr foarte mare de postări de la afaceri asemănătoare cu a ta, postări care îi „invadează” pe utilizatorii rețelei de socializare. O concurență mai mare face ca vizibilitatea ta în news feed să nu fie exact așa cum ți-ai fi dorit, adică să ajungă la un număr mai scăzut de persoane decât în mod normal.

Cum poți rezolva problema reach-ului organic scăzut? Fără a apela la ajutorul promovării plătite (chiar dacă o recomandăm pentru că este o variantă care aduce rezultate vizibile), sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a crește ușor reach-ul organic.  

1.Postează în afara orelor de vârf pe Facebook – probabil că te întrebi care sunt acestea. Trebuie să știi că în mod normal activitatea pe platforma de socializare crește treptat începând cu orele dimineții, atingând punctul culminant în jurul orei 17:00, iar apoi scade, atingând cel mai scăzut punct la ora 5 dimineata. Deci, e relativ ușor de dedus care sunt orele potrivite pentru postările la care îți dorești un reach organic mai mare. De ce să postezi în afara orelor de vârf? Pentru că atunci sunt șanse mai mari ca postarea ta să ajungă la utilizatorii rețelei de socializare. În momentul în care nu postezi în afara orelor de vârf riști ca locul tău în news feed-ul persoanelor targetate de tine să apară postări ale concurenței.

De asemenea, din Insights poți să vezi care sunt orele de vârf pentru pagina ta și să ții cont de ele atunci cand postezi. Cum poți să vezi exact când reach-ul organic atinge cotele cele mai mari? Simplu: Insights -> Posts, iar acolo îți apare un grafic cu reach-ul pe ore. (vezi imaginea de mai jos).

2.Alege o audiență portivită pentru postarea ta – pentru ca impactul postării și reach-ul să fie cele pe care ți le dorești, selectarea audienței este de real ajutor. În momentul în care te adresezi persoanelor care sunt interesate în mod direct de ceea ce promovezi, vei avea și rezultatele pe care ți le dorești. Mai ales că în momentul în care o persoana interacționează cu postarea ta, prietenii din lista lui vor vedea și în felul acesta poți să ajungi la utilizatori noi care sunt interesați de ceea ce oferi tu. În acest mod îți crești și like-urile paginii în mod organic.

Cum faci audiența pentru o postare neplătită? Pe pagină ai opțiunea ”targeting” (o poți vedea în prima imagine de mai jos), click pe ea și automat se deschide o fereastră care îți arată exact ce trebuie să completezi: interesele, vârsta, oraș sau limbă. Completând câmpurile reușești să îți faci o audiență interesată direct de postarea ta, cu utilizatori care ți-au dat like paginii.

3.Dacă nu ai conținut interesant, postează mai rar- multe persoane aleg să posteze foarte des pe pagină crezând că este cea mai bună metodă pentru a ajunge la rezultatele dorite și de cele mai multe ori postează doar ca să fie postat. Trebuie să știi că această practică nu este chiar cea mai bună. De ce? Pentru că în momentul în care postezi chiar dacă nu ai nimic interesant de transmis, riști să îi „bombardezi” pe cei care te urmăresc cu postări care nu au content suficient de bun, iar reacțiile pe care le vei primi nu vor fi cele mai bune. Așa că, trebuie să te concentrezi puțin, și să postezi atunci când ai un conținut interesant și relevant pentru afacerea ta.

Ai nevoie de un content care să atraga atenția grupului țintă, iar în acest fel vei avea și impactul pe care ți-l dorești. Pentru a putea începe să postezi după noul plan analizează postările din ultima săptămână, vezi care au avut reach-ul și engagementul dorit și pe baza acestor date fă programul pentru săptămâna următoare.

Dacă urmezi acești pași vei observa schimbări în ceea ce privește reach-ul și engagement-ul de pe pagina afacerii tale. Bineînțeles că cea mai bună metodă de promovare în online sunt postările plătite, însă dacă nu îți dorești să faci acest lucru momentan, sfaturile din acest articol îți vor fi de folos.

Mihaela Ursu

Distribuie acest articol pe retelele tale preferate de Social Media

Despre Autor

Doru Pelivan
Doru Pelivan

Vocatia mea este sa promovez oameni care vand lucruri si servicii misto. Am pornit agentia Kiwi pentru a ajuta companiile bune sa se faca cunoscute. Urmareste blogul nostru si te voi tine la curent cu cele mai noi ghidusii din lumea marketingului.

Localizare




Site Map

Contacteaza-ne


Academician Petre P. Negulescu Nr.12 Timisoara